Varför bli medlem?

Förutom att man får pyssla med sitt intresse, finns det många anledningar till att bli medlem i en hönsförening.

Nätverket: Överallt i Sverige finns det likasinnade som jag får kontakt med.

Umgänget: Varför göra saker ensam, när man kan få nya vänner?

Kunskaper: I början kan det vara svårt att få tag i information om djuren och djurhållningen. – Gör jag rätt? Det är ganska tryggt att veta att jag kan ringa och fråga någon som kan mer!

Resor: Genom kontaktnätet i föreningen får jag tillfälle att åka runt i landet ( och utlandet ) och titta på andras djur!

Valfrihet: Genom kunskapsbankarna som föreningsmedlemmarna besitter, kan jag få lära mig om de raser jag vill ha! Och vill jag inte ha rasrena djur, kan jag köpa och ha för att det är roligt, de djur jag tycker är vackra.

Mångfalden: Det finns hur många raser som helst att få tillgång till och genom föreningen kan jag få hjälp att hitta vad jag vill ha.

Utställningar: Inte alla men många gillar att ställa ut sina djur och försöka vinna priser på dem. Föreningarna ordnar sådana utställningar!